Vi är inte bäst - men snyggast

SK Beduinerna är en idell idrottsförening som bildades i Huskvarna 1984.

Namnet Beduinerna var igentligen inget vi tänkt oss från början, men då Smålands fotbolllsförbund varken godkände Dynamo Huskvarna eller Huskvarna etc. så skickade vi in SK Beduinerna -mest på skoj, men se det tyckte fobollsförbundet var o.k.

Klubbfärgerna rosa och svart har vi med vissa variationer haft sedan starten.

Föreningen har tidigare haft fotboll som huvudaktivitet, men efter 32 år i seriespel så lade vi 2016 ner fotbollssektionen för att på nytt starta upp fotbollen igen 2024 i samband med vårt 40 årsjubileum.

Innebandysektionen bildades hösten 1989 och även där stötte vi på problem med namnvalet när Smålands innebandyförbund inte godkände SK Beduinerna, så fram till 1993 spelade vi under namnet Huskvarnaåa.

Vi spelar f.n. innebandy i Smålandsserien division 4.

Våra hemmamatcher spelar vi i Tenhults sporthall där vi även tränar på måndagar 20:00-21:30.

Medlemsavgifter

Spelaravgift innebandy inkl. medlem, träning, match, licens 2 040 kr/år.

Spelaravgift fotboll inkl. medlem, träning, match, licens 2 000 kr/år.

Inbetaling görs till bankgiro 690-9196 eller Beduinernas Swish nr. 123 281 77 24

Medlemsavgift stödmedlem 100 kr/år.

FÖRENINGEN